Arbeidshygiënist – gevaarlijke stoffen en biologische agentia

Organisatie

Cosanta BV is een jonge organisatie. Wij ondersteunen bedrijven bij het preventief voorkomen van gezondheidsrisico’s door blootstelling aan gevaarlijke stoffen. Wij zijn eigenaar van de online tool Stoffenmanager® (www.stoffenmanager.com). Wij hebben Stoffenmanager® ontwikkeld tot een platform dat naast de online tool bestaat uit een helpdesk, trainingen, implementatieactiviteiten op locatie, coaching van bedrijven en netwerkbijeenkomsten.

Nadat we onze deuren in 2014 in Amstelveen hebben, zijn we gegroeid. We zijn nu met 10 medewerkers en werken met een schil van nationale en internationale partners. Onze klanten komen niet alleen meer uit Nederland maar ook uit Europa en andere delen van de wereld. We zijn dan ook op alle fronten volop in beweging met als doel ons nog steviger op de kaart te zetten in Nederland en in Europa. Om dit doel te bereiken breiden we ons consultancy- en onderzoeksteam uit. We zijn dan ook op zoek naar een arbeidshygiënist die ons huidige team komt versterken.

 

De functie

Bij Cosanta werken experts op het gebied van IT, arbeidshygiëne en toxicologie. Wij adviseren bedrijven specifiek op het gebied van gevaarlijke stoffen, zoals het uitvoeren van de verdiepende RI&E gevaarlijke stoffen, advisering over Arbo- en REACH-wetgeving, nanotechnologie, ultrafijn stof, ketencommunicatie, het uitvoeren van metingen of inzetten van biologische monitoring etc. Recent is daar de advisering van biologische agentia bijgekomen. Onze adviseurs voeren daarnaast ook audits uit. Voor deze audits en voor de toetsing van de verdiepende RI&E gevaarlijke stoffen en biologische agentia is het van belang dat onze adviseurs gecertificeerd zijn of worden.

Naast het uitvoeren van projecten, zijn onze adviseurs ook actief bezig met acquisitie, accountmanagement en de verdere ontwikkeling van Stoffenmanager®. Dat kan zowel meer IT- alsook wetenschappelijk/inhoudelijk gericht zijn. Om continue advisering van goede kwaliteit te verlenen, hechten wij eraan dat onze adviseurs zich blijven ontwikkelen en bieden wij je hiervoor dan ook de mogelijkheid.

Als arbeidshygiënist ben je onderdeel van het consultancy team. Je draait als volwaardig lid van het team mee in onze nationale en internationale activiteiten. Je hebt de vrijheid om je tijd zelf in te delen, waarbij werken zowel vanuit huis of kantoor mogelijk is. Contact binnen en buiten de organisatie is belangrijk voor je en je hebt aandacht voor goede samenwerking met het salesteam. Jouw verantwoordelijkheden:

  • bedrijven en andere organisaties adviseren en informeren m.b.t. de implementatie van Stoffenmanager®
  • uitvoeren, begeleiden en toetsen van risico-inventarisaties en evaluaties (RI&E’s)
  • uitvoeren/begeleiden van blootstellingsonderzoek gevaarlijke stoffen en biologische agentia
  • coachen en adviseren van Arbo- en Milieucoördinatoren/preventiemedewerkers bij bedrijven en organisaties
  • (mede) ontwikkelen en actualiseren van ons consultancy aanbod
  • afhankelijk van je interesse (mede) ontwikkelen van het Stoffenmanager® platform
  • accountmanagement

 

Jouw profiel

Je zet je graag in als teamgenoot in een groeiende organisatie waar je een bijdrage kunt leveren aan het uitbouwen van het platform en de implementatie van Stoffenmanager® in bedrijven. Je gebruikt en ontwikkelt hiervoor jouw advies- en onderhandelingsvaardigheden en jouw inhoudelijke kennis. Je bent service- en klantgericht en wilt graag resultaat boeken. Daarnaast heb je een gestructureerde manier van werken. Je herkent je verder aan de volgende criteria:

  • Relevante HBO/WO-opleiding
  • Afgeronde arbeidshygiënische opleiding
  • Certificering als kerndeskundige is een pré
  • Minimaal 3 jaar ervaring als Arbeidshygiënist, waarbij het werken als adviseur een pré is
  • Klant- en resultaatgericht, teamspeler en professioneel onafhankelijk
  • Enthousiast, initiatiefrijk, overtuigingskracht en praktisch ingesteld
  • Bekendheid met Stoffenmanager® is een pré
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift.
  • Goede interne- en externe communicatieve vaardigheden.
  • Je het leuk vindt om bij een ‘scale-up’ bedrijf te werken.

 

Ons aanbod

Als groeiende organisatie bieden we je een kans om een belangrijke bijdrage te leveren aan onze aanwezigheid in de markt. We vinden een goede werksfeer en onderlinge samenwerking belangrijk. We bieden je een fulltime aanstelling, in eerste instantie voor de periode van één jaar waarna een dienstverband voor onbepaalde tijd mogelijk is. Wij bieden een marktconform salaris, 30 vakantiedagen op basis van een fulltime aanstelling, pensioenregeling, flexibele indeling van werkuren en ruime gelegenheid tot thuis werken. Onze standplaats is Schiphol-Oost.

 

Geïnteresseerd?

Heb je interesse in deze functie, dan zien we graag je sollicitatie (CV en motivatie brief) tegemoet via info@cosanta.nl. Je kunt je sollicitatie richten aan Henri Heussen, die je ook kunt benaderen voor aanvullende vragen, telefoon 06-1825 1720. De sluitingsdatum voor de vacature is 1 november 2020.